Lær hvordan SUIT CLUB har øget omsætningen med 249% og udvidet fra 1 til 4 butikker siden samarbejdets start.
Lær hvordan SUIT CLUB har øget omsætningen med 249% og udvidet fra 1 til 4 butikker siden samarbejdets start.
+244%
VÆKST
Vækst siden opstart
-37%
NC-CPA
Fald i pris pr. ny kunde
+4
NYE BUTIKKER
Nye butikker åbnet
Inden samarbejdet med FABO havde SUIT CLUB endnu ikke knækket koden til, hvordan deres marketingkanaler – herunder Paid Social, Paid Search og Email Marketing – skulle spille sammen, og hvordan deres marketingbudget bedst blev allokeret. De manglede en specialiseret vækstpartner med erfaring fra førende eCommerce- og livsstilsbrands og savnede én samlet løsning, fremfor at fordele opgaverne mellem flere bureauer.
Målet var klart: At skalere omsætning online og samtidig øge antallet af bookinger til deres fysiske butikker.
SUIT CLUB stod stærkt visuelt– særligt gennem deres produktbilleder – men manglede en klar brandstrategi, der adskilte dem fra konkurrenterne. Samtidig var der flere vækstbarrierer: Uklar attribuering – især i forhold til værdien af butiksbookinger, en uskarp fordeling mellem marketingindsatser til webshop og butik samt manglen på en samarbejdspartner, der kunne tænke hele forretningen holistisk og sikre et skalerbart setup på tværs af hele forretningen og marketing setuppet.
Vi startede samarbejdet med at identificere de første vindende annoncekoncepter og lagde grundstenene for et mere struktureret Paid Social-setup. Der blev opsat workflows for iteration og udvikling af nye kreative koncepter, som enten blev eksekveret via vores influencer marketing-setup, gennem samarbejde med eksterne videobureauer eller gennem deres inhouse content team. For at skabe et klart billede af effekten fra annoncerne – også offline – implementerede vi custom events i Meta, der gjorde det muligt at måle den præcise værdi af bookinger i de fysiske butikker.*
Parallelt opbyggede vi et struktureret influencer-setup for at source branded content til brug i paid ads. Vi samarbejdede med influencers fra hele Europa, hvor vi generelt oplevede markant højere kvalitet og lavere priser sammenlignet med danske profiler. Sideløbende etablerede vi et ambassadørprogram med faste, månedlige samarbejder for at sikre en kontinuerlig og stabil leverance af content, hvilket reducerede presset på deres inhouse content team.
I starten af 2025 valgte SUIT CLUB at samle hele deres marketingindsats hos FABO. Når en kunde samler hele sit marketing set-up hos os, er Client Strategists vigtigste opgave er at identificere den primære constrain", der holder virksomheden fra at skalere – inspireret af Theory of Constraints. Under Black Week blev vi kontaktet af SUIT CLUB, da deres tidligere bureau ikke var tilgængelige. Her blev det tydeligt, at Google Ads kun optimerede efter brandede søgninger, og at der lå lavthængende frugter i at udnytte hele Google-platformen – især YouTube – til at skabe en omnichannel-tilstedeværelse i byerne med fysiske butikker.
Det største constraint fra bureausiden var derfor at udvikle et Google Ads-setup baseret på best practice: tydelig adskillelse mellem brand og non-brand, samt en strategi der bandt online og offline sammen via YouTube.
Hos SUIT CLUB selv var den største begrænsning mængden af content. Derfor har vi arbejdet tæt med dem om, hvordan deres mediespend fordeles bedst imellem kreativer/adspend, og hvordan teamet skal struktureres internt for at kunne producere mere og bedre content – der ikke går på kompromis med deres visuelle identitet.
Ved overtagelsen af deres Paid Search set-up blev det tydeligt, at den eksisterende struktur var ineffektiv – især pga. manglende adskillelse mellem brand- og non-brand-kampagner. Det gjorde det svært at vurdere performance, da tallene var inflateret og forhindrede en skalerbar tilgang med fokus på nye kunder – i stedet for blot at bruge Google til at opsamle kunder, som allerede var i markedet og ved de vil have SUIT CLUB.
Derfor restrukturerede vi kontoen med klar separation af brand vs non-brand kampagner, hvilket skabte transparens og gav os et indblik i, hvor der er skaleringsmuligheder.
En anden udfordring var, at SUIT CLUB betalte unødvendigt høje klikpriser på deres dedikerede brand-kampagner. Det skyldtes en ineffektiv budstrategi og brugen af brede matchtyper, hvilket også gjorde det dyrt at opretholde en høj eksponeringsandel. Gennem en målrettet gennemgang af søgeord og skift til budstrategien Maximize Impression Share blev opsætningen optimeret – med lavere CPC og højere synlighed på brand-søgninger som resultat.
Derudover oplevede vi, at det eksisterende shopping-setup modarbejdede Googles smart bidding algoritme, da 75 % af kampagnerne havde under 30 konverteringer pr. måned. Ved overtagelsen reducerede vi antallet af shopping-kampagner med 80 % og implementerede ProfitMetrics for bedre tracking. Det gav Google et stærkere datagrundlag og skabte et markant løft i performance på køb.
Youtube er også blevet en integreret del af strategien, hvor vi har sæsonbaseret videoer til Galla, Bryllup, Nytår mv. for at forblive top-of-mind.
SUIT CLUB’s tidligere email-setup var præget af manglende struktur & dårlig listehygiejne.
Vi konsoliderede 32 lister ned til 2 hovedlister for hhv. Email & SMS, hvorefter vi segmenterede dem baseret efter: Engagement, Zero Party Data (Interesse, Custom properties, køn mv.), Første-parts data (kunde vs ikke-kunde), for at kunne skabe en personaliseret oplevelse i indbakken.
Kontoen indeholdt oprindeligt 32.892 profiler i Klaviyo – heriblandt en stor andel inaktive. Vi opsatte derfor et automatiseret oprydningsflow, der filtrerer profiler fra som ikke har vist interesse i brandet i et år. Det resulterede i en aktiv og kvalificeret liste på 25.032 profiler.
Flows var tidligere over anbefalet størrelse, uden unsubscribe-link og uden brug af dynamisk indhold. Vi redesignet alle aktive flows og byggede nye baseret på adfærd, dynamiske produktanbefalinger og tilføjet flere data enrichment flows. Samtidig blev de eksisterende 71 flows gennemgået – hvoraf kun 11 var aktive og primært målrettet et BOF segment.
TOF og MOF blev udvidet med bl.a. storytelling, winback, data enrichment og AI-baserede produktfeeds, mens BOF blev styrket med flows som back-in-stock, price drop og low inventory – blot et udsnit af det fulde setup vi har implementeret.
SUIT CLUB er i dag en af Danmarks hurtigst voksende brands inden for klassisk herretøj og er gået fra 1 til 4 butikker på tværs af landet – samtidig med, at de har formået at skalere deres online omsætning markant. Nedenfor er et udkast, på nogle af de metrics vi løbende har fulgt.
Vi er vækstet 249% & åbner løbende nye butikker siden opstarten
DISTRIBUTION
Paid Social
Paid Search
Post Click Optimering
KREATIV STRATEGI
Kreativ Strategi
Copywriting
INFLUENCER MARKETING
Branded Creator Content
Opbygning af ambassadør team
EMAIL, SMS & AUTOMATION
Flows
Kampagnestrategi
RETENTION & DATA ENRICHMENT
Custom Property Mapping
Personaliering
Retention rådgivning
STRATEGI & PLANLÆGNING
Brand Strategi
Kampagne Strategi
Offer Building
OPERATIONS & FINANS
Inhouse Team-opbygning
Finansiel Performance
BUSINESS INTELLIGENCE
Tracking
Attribuering
Kontakt os udelukkende hvis du omsætter for over 1.000.000 inkl. moms/md.
Ring os op
Foretrækker du at ringe direkte til os er du selvfølgelig også velkommen til det.
Telefon
(+45) 20765222