BYIC startede med Paid Social og samlede siden hele setup’et hos FABO: Search, Email og Client Strategy – og har idag et markant mere profitabelt setup.
BYIC startede med Paid Social og samlede siden hele setup’et hos FABO: Search, Email og Client Strategy – og har idag et markant mere profitabelt setup.
+253%
OMSÆTNING
Vækst i omsætning
+134%
NET PROFIT
Vækst i bundlinjen
+68%
ADSPEND
Forøgelse af adspend
BYIC stod over for en udfordring, som mange fashionbrands kender til: De brugte for mange penge på ineffektiv annoncering og ramte et plateau ved en vis mængde spend, således at når de skalerede spend, steg CAC, og så var de status quo igen.
Efter et udfordrende år, hvor der var blev overspended specielt på Google ønskede de et set-up som var gearet mod profit og profitabel vækst. De investerede massivt i Google og Meta uden at have en solid plan for, hvordan deres budget blev brugt mest effektivt. Deres kreative strategi var ikke optimeret, og de testede for få kreativer, hvilket resulterede i begrænset indsigt i, hvad der reelt fungerede bedst.
Derudover havde BYIC en snæver tilgang til deres marketingmix og var udelukkende tilstede på Instagram, hvor de kørte ads på Meta uden at udnytte andre værdifulde kanaler som TikTok. Dette begrænsede deres mulighed for at nå en bredere målgruppe og dermed vækste deres brand mere effektivt.
De anvendte en “7-day click + 1-day view”-model, som ofte krediterede deres annoncer for salg, der i virkeligheden kom organisk. Det skabte et skævt billede af performance og gjorde det svært at vurdere, om øget adspend faktisk var profitabelt – og hvilke kanaler der bidrog med reel, inkrementel vækst. Derudover manglede de et præcist 3-parts værktøj til at måle, hvilke medier der skabte nye kunder.
Vi tog fat på disse udfordringer ved at implementere en mere strategisk tilgang til BYIC’s marketing. Først og fremmest blev deres marketingmix udvidet ved at introducere TikTok som en essentiel del af deres funnel. Dette gjorde det muligt at nå nye potentielle kunder på en platform, hvor inspirerende content performer ekstremt godt, og hvor forbrugerne er mere modtagelige for nye brands og produkter.
For at forbedre deres kreative strategi blev der oprettet et databaseret testing framework. Dette indebar, at BYIC nu testede 15 nye kreativer om ugen med klare objectives og hypoteser, der kunne dokumentere, hvad der fungerede bedst. Dette betød, at deres kreative strategi blev langt mere proaktiv og datadrevet, hvilket hjalp med at sikre, at deres annoncekroner blev brugt på de mest effektive kreativer. En af deres største flaskehalse var at lave kreativer, som resonerede med en bredere målgruppe. Derfor opsatte vi med afsæt i lignende cases tests på de bedst performende formater – indtil vi havde en maskine, der både organisk og igennem paid ads tiltrak langt flere end dem, der allerede kendte brandet.
Et andet afgørende tiltag var at optimere attribueringen – både in-platform og gennem implementering af Triple Whale. Ved at skifte fra “7-day click + 1-day view” til en ren “7-day click”-model, kunne vi filtrere en stor del af den organiske trafik fra og få et mere retvisende billede af den reelle annonceeffekt. Det gjorde det muligt at træffe skarpere, datadrevne beslutninger om budget og afkast. Samtidig gav Triple Whale et klart overblik over, hvilke kanaler der faktisk skaber nye kunder.
Fra starten af 2025 har vi konsolideret hele BYIC marketing set-up hos FABO. Før havde BYIC med et outdated SKAG-setup, høje CPC’er på branded søgninger (op til 25 kr), fragmenteret PMAX-struktur uden tydelig adskillelse af brand/non-brand, lav datakvalitet i lavbudgetkampagner og et feed med generiske beskrivelser og mange zombie-SKU’er.
For at løse det fragmenterede PMAX-setup og mange zombies, implementerede vi ProfitMetrics og Shopping Booster med dynamiske labels (Highly Profitable, Profitable, Low Traffic, Unprofitable), hvilket gjorde det muligt at prioritere og fordele budgettet mere effektivt, så vi undgik zomie-SKU'er. Vi skiftede også fra ROAS-optimering til POAS-optimering med ProfitMetrics og justerede target-POAS ud fra realiseret POAS for at sikre realistiske mål og bedre performance. For brand-søgninger ændrede vi optimeringen fra manuel CPC til Target Impression Share med maks. CPC på 1 DKK, hvilket gav større impression share og billigere kliks på topplaceringer uden at overskride budgettet.
For at optimere deres marketing setup har Client Strategy-afdelingen spillet en central rolle ved at implementere Triple Whale og justere budgetteringen. Triple Whale gav BYIC et klart billede af, hvilke kanaler der skaber nye kunder, og gjorde det muligt at træffe datadrevne beslutninger, der effektivt forvalter budgettet og optimerer deres performance.
Til trods for en stigning i adspend har vi formået at skabe et markant mere profitabelt set-up ved at allokere budget til det, som skaber inkrementel værdi. Dette blev opnået gennem mere effektiv mediebuying, bedre kreative strategier og en optimeret funnel, der sikrede, at kunderne blev fanget i et tidligere awareness-stadie og blev inspireret til at handle.
Derudover betød det forbedrede testing framework, at BYIC nu har en langt mere skalerbar tilgang til deres paid social strategi. De er ikke længere afhængige af en smal målgruppe, men kan nu effektivt tale til nye potentielle kunder på tværs af flere platforme. Samtidig har de bedre kontrol over deres attribuering, så de kan se præcist, hvilke kanaler der driver værdi.
Ved at optimere deres paid social strategi og udvide deres marketingmix har BYIC ikke bare vækstet deres forretning, men også opnået en langt mere profitabel og skalerbar model for fremtidig vækst.
De er proaktive i deres arbejde og en stærk strategisk partner for os
DISTRIBUTION
Paid Social
Paid Search
KREATIV STRATEGI
Kreativ Strategi
Copywriting
EMAIL, SMS & AUTOMATION
Email & SMS Rådgivning
STRATEGI & PLANLÆGNING
Brand Strategi
Kampagne Strategi
Offer Building
OPERATIONS & FINANS
Inhouse Team-opbygning
Finansiel Performance
BUSINESS INTELLIGENCE
Tracking
Attribuering
Kontakt os udelukkende hvis du omsætter for over 1.000.000 inkl. moms/md.
Ring os op
Foretrækker du at ringe direkte til os er du selvfølgelig også velkommen til det.
Telefon
(+45) 20765222