Case studie
Oplæg

Lær hvordan The Sneaker Store, en tocifret millionforretning, har vækstet med 100% 2 år i træk

The Sneaker Store løste en skaleringstop på Paid Social med funnels, mediemix og offers, voksede +100% årligt i 2 år og udvider nu internationalt.

INDUSTRI
Livsstil
Team
Frederik Wind
Christian Kjærsgaard
Benjamin Verner
Viktor Kaarup
Case start
September 19, 2024
Kanaler
Meta
AFSPIL VIDEO
Gustav, Lasse & Frederik til EY Entrepreneur of the year
Case studie
Oplæg

The Sneaker Store: +100% vækst 2 år i streg

The Sneaker Store løste en skaleringstop på Paid Social med funnels, mediemix og offers, voksede +100% årligt i 2 år og udvider nu internationalt.

INDUSTRI
Livsstil
Team
Frederik Wind
Christian Kjærsgaard
Benjamin Verner
Viktor Kaarup
Case start
September 19, 2024
Kanaler
Meta
+100% YoY

ASSETS

100%

VÆKST

2 år i streg

-45%

CPA

Vi betaler 45% mindre for kunder

2000%

ØGET ANNONCEFORBRUG

Vi skal have flere kunder

01

Udfordringen

Loft på skalering og ineffektiv annoncering

The Sneaker Store søgte at skalere gennem paid ads, men mødte et plateau ved en vis mængde spend således, at når de skalerer spend, stiger CAC, og så er de status quo igen. Deres marketing var primært fokuseret på low-funnel kunder, hvilket begrænsede skaleringsmulighederne og betød, at de kæmpede med at trænge igennem til et bredere marked.

Derudover var deres Google Ads-strategi ineffektiv og manglede synergien mellem platforme, hvilket gjorde, at for meget af budgettet blev brugt på brandede søgninger i stedet for at drive vækst gennem nye kunder. Endelig var deres produktfeeds ikke optimeret, hvilket hæmmede performance i Google Shopping og gjorde det svært at målrette de rette produkter til potentielle kunder.

02

Løsningen

Strategien blev inddelt i tre faser:

1. Dybdegående markedsresearch og onboarding

Først blev markedet analyseret dybdegående gennem onboarding og markedsresearch. Dette omfattede en kortlægning af kundeavatarer, deres købsadfærd og motivationer, hvilket dannede grundlag for en optimeret marketingtilgang.

2. Optimering af paid social funnel

Paid social-funnel blev redesignet, hvor marketing blev tilpasset et bredere publikum gennem kreativer, copy-optimering og introduktion af et skalerbart starterkit-offer. Dette sikrede en højere opfattet værdi for kunden, uden at The Sneaker Store skulle give rabatter, der ville reducere deres dækningsbidrag. Mediemixet blev udvidet til TikTok Ads, som udnyttede organisk traction til betalt annoncering og skabte en mere diversificeret og mindre risikofyldt trafikstruktur.

3. Restrukturering af Google Ads for maksimal profit

Google Ads-strategien blev fuldstændig omstruktureret. Dette inkluderede forbedret product feed-struktur, brug af GTIN til bedre produktmatchning, opdeling af produkter i segmenter baseret på margin og eksklusion af brandede søgninger for at sikre, at annoncebudgettet blev brugt mere effektivt.

Derudover blev et proaktivt rapporteringssystem etableret, hvor The Sneaker Store nu har fuld indsigt i, hvordan deres annoncebudget bliver brugt, og hvor profitten skabes. Optimeringer af Google Shopping-annoncer har resulteret i en mere strategisk udnyttelse af sæsonbestemte trends, hvilket har øget deres konkurrenceevne på populære sneaker-modeller.

MOF: Adidas Samba showcase
MOF: Yeezy Slide Showcase
BOF: Præsentation af offer
03

Resultat

Markant vækst og international ekspansion

The Sneaker Store har oplevet mere end 100% YoY-vækst i to år i træk. Paid social spend er skaleret med over 2000%, samtidig med at den gennemsnitlige CAC er faldet. Google Ads genererer nu en betydeligt højere profit med lavere spildbudget, og impressions samt klikrater er markant forbedret.


Den nye tilgang til Google Shopping har medført en kraftig stigning i trafik og konverteringer, da produktfeeds nu er optimeret til maksimal performance. Ved at implementere et skalerbart marketing-setup er The Sneaker Store gået fra at være en dansk e-handelsvirksomhed til nu at ekspandere internationalt, hvor de allerede har succes på det svenske marked.


Strategien har ikke kun øget omsætningen, men også reduceret afhængigheden af enkelte platforme, hvilket har skabt en mere stabil og forudsigelig vækstrejse. The Sneaker Store er i dag positioneret som en af Nordens førende sneakershops og har skabt et stærkt fundament for fortsat ekspansion i hele Europa

Før og efter FABO

Alle vores kunder ser konkrete resultater. Vi gør en dyd ud af løbende at vise en komparativ analyse, så det bliver tydeligt hvor stærkt der vækstes.

Sammenligning
No items found.
sammenligning
No items found.

Fantastisk service. FABO har medvirket til at hæve omsætning, sænke CAC og generelt udvikle på forretningen

Frederik Asklev
Frederik Asklev
Co-founder, The Sneaker Store & Palais Project
Services

Vores specialer

Acquisition

DISTRIBUTION

Paid Social

Paid Search

KREATIV STRATEGI

Kreativ Strategi

Copywriting

Retention

Rådgivning

STRATEGI & PLANLÆGNING

Brand Strategi

Kampagne Strategi

Offer Building

OPERATIONS & FINANS

Inhouse Team-opbygning

Finansiel Performance

BUSINESS INTELLIGENCE

Tracking

Attribuering

Nysgerrig på teamet bag casen?

Mød teamet bag casen

Profile picture of Frederik Wind

Frederik Wind

Co-Founder
Profile picture of Christian Kjaersgaard

Christian Kjærsgaard

CO-FOUNDER
Profile picture of Benjamin Verner

Benjamin Verner

Senior Paid Social Spec.
Profile picture of Viktor Kaarup

Viktor Kaarup

COO
Kontakt

Book et introkald med os om dine skaleringsmuligheder

Udfyld information nedenfor, så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Kontakt os udelukkende hvis du omsætter for over 1.000.000 inkl. moms/md.

Påkrævet
Påkrævet
Påkrævet
Påkrævet

Ring os op

Foretrækker du at ringe direkte til os er du selvfølgelig også velkommen til det.

Telefon

(+45) 20765222