Astralis vækstede 62% på 3 måneder – drevet af det rigtige mediemix og en strategi, der rakte langt ud over klassisk paid social. Læs hvordan nedenfor.
Astralis vækstede 62% på 3 måneder – drevet af det rigtige mediemix og en strategi, der rakte langt ud over klassisk paid social. Læs hvordan nedenfor.
+63%
OMSÆTNING
Omsætningsvækst efter 3 måneder
10%
CVR PR. KLIK
Konverteringsrate fra paid social
-91%
NC-CPA
Fald i pris pr. ny kunde
Astralis søgte en ny samarbejdspartner til deres paid social – en partner med teknisk dybde, forståelse for brandet og en kreativ tilgang. Tidligere havde de oplevet at blive overdraget til juniorkonsulenter kort efter kontraktunderskrivelse, og ønskede derfor et dedikeret team, der både kunne og ville tage ansvar fra dag ét.
Ved opstart havde Astralis et stærkt katalog af professionelt, corporate content klar til aktivering. I fællesskab udviklede vi en teststrategi, hvor det professionelle materiale blev målrettet B2B, mens vi testede native TikTok-content op imod det samme indhold i B2C-regi.
Resultatet var tydeligt. Det native TikTok-content leverede en 91 % lavere CPA end det corporate – og præsterede samtidig bedre på stort set alle parametre der indikerer, at vores kreativer resonerer med at bredere og mere unaware publikum: lavere frekvens, lavere CPM, højere CTR. I B2B var det professionelle udtryk derimod effektivt og skabte solide resultater.
Efter de første tests stod det klart, at TikTok – tæt fulgt af Meta – var vores vigtigste vækstmotor i B2C. Derfor fordoblede vi indsatsen og arbejdede målrettet med at forbedre hele funnel: fra det rette offer til mere målrettede landingssider.
Samtidig opskalerede vi den organiske indsats, som havde direkte effekt på vores paid performance. Ved at øge volumen oplevede vi lavere CPM, fordi platformene nu viste vores indhold til nye brugere – men uden at vi skulle betale 70 kr. i CPM for det. Det gjorde det markant billigere for os at blive top-of-mind – og i forlængelse heraf også væsentligt billigere at konvertere nye kunder.
Vores optimeringer resulterede i en konverteringsrate på 10% fra paid social – usædvanligt højt og ekstremt profitabelt front-end.
I eCommerce sigter vi typisk efter en LTV:CAC-ratio på 3:1 over 12 måneder – altså at vi skal tjene 3 kr. i bruttofortjeneste for hver 1 kr., vi investerer i marketing (inkl. bureau, ad spend og interne ressourcer).
Det er en essentiel metric for både webshops og bureauer, fordi den viser, om vi formår at skaffe kunder billigt og få dem til at købe igen – hurtigt nok til, at virksomheden har et sundt cashflow. Alligevel møder vi ofte virksomheder, der hverken kender til den eller arbejder målrettet med den.
Med den høje CTR og CVR fra vores paid ads – kombineret med en stærk organisk strategi – ramte vi allerede fra dag ét vores kunden blev købt en LTV:CAC-ratio omkring 3:1. Det gav os mulighed for at skalere aggressivt og samtidig bevare en høj effektivitet gennem hele funnel.
FABO løftede både performance og budgetudnyttelse til et nyt niveau.
DISTRIBUTION
Paid Social
Paid Search
Post Click Optimering
KREATIV STRATEGI
Kreativ Strategi
Copywriting
STRATEGI & PLANLÆGNING
Brand Strategi
Kampagne Strategi
Offer Building
OPERATIONS & FINANS
Inhouse Team-opbygning
BUSINESS INTELLIGENCE
Tracking
Kontakt os udelukkende hvis du omsætter for over 1.000.000 inkl. moms / måneden.
Ring os op
Foretrækker du at ringe direkte til os er du selvfølgelig også velkommen til det.
Telefon
(+45) 20765222