Case studie
Oplæg

Lær hvordan vi skabte 62% vækst for Astralis på 3 måneder

Astralis vækstede 62% på 3 måneder – drevet af det rigtige mediemix og en strategi, der rakte langt ud over klassisk paid social. Læs hvordan nedenfor.

INDUSTRI
Retail
Team
Frederik Wind
Christian Kjærsgaard
Case start
May 1, 2022
Kanaler
Meta
TikTok
AFSPIL VIDEO
Astralis Coverbillede
Case studie
Oplæg

Astralis: 62% vækst på 3 måneder

Astralis vækstede 62% på 3 måneder – drevet af det rigtige mediemix og en strategi, der rakte langt ud over klassisk paid social. Læs hvordan nedenfor.

INDUSTRI
Retail
Team
Frederik Wind
Christian Kjærsgaard
Case start
May 1, 2022
Kanaler
Meta
TikTok
+62%

ASSETS

+63%

OMSÆTNING

Omsætningsvækst efter 3 måneder

10%

CVR PR. KLIK

Konverteringsrate fra paid social

-91%

NC-CPA

Fald i pris pr. ny kunde

01

Udfordringen

Behov for en seriøs partner

Astralis søgte en ny samarbejdspartner til deres paid social – en partner med teknisk dybde, forståelse for brandet og en kreativ tilgang. Tidligere havde de oplevet at blive overdraget til juniorkonsulenter kort efter kontraktunderskrivelse, og ønskede derfor et dedikeret team, der både kunne og ville tage ansvar fra dag ét.

02

Løsningen

Mediemix

Ved opstart havde Astralis et stærkt katalog af professionelt, corporate content klar til aktivering. I fællesskab udviklede vi en teststrategi, hvor det professionelle materiale blev målrettet B2B, mens vi testede native TikTok-content op imod det samme indhold i B2C-regi.

Resultatet var tydeligt. Det native TikTok-content leverede en 91 % lavere CPA end det corporate – og præsterede samtidig bedre på stort set alle parametre der indikerer, at vores kreativer resonerer med at bredere og mere unaware publikum: lavere frekvens, lavere CPM, højere CTR. I B2B var det professionelle udtryk derimod effektivt og skabte solide resultater.

Efter de første tests stod det klart, at TikTok – tæt fulgt af Meta – var vores vigtigste vækstmotor i B2C. Derfor fordoblede vi indsatsen og arbejdede målrettet med at forbedre hele funnel: fra det rette offer til mere målrettede landingssider. 

Korelationen mellem organisk & paid

Samtidig opskalerede vi den organiske indsats, som havde direkte effekt på vores paid performance. Ved at øge volumen oplevede vi lavere CPM, fordi platformene nu viste vores indhold til nye brugere – men uden at vi skulle betale 70 kr. i CPM for det. Det gjorde det markant billigere for os at blive top-of-mind – og i forlængelse heraf også væsentligt billigere at konvertere nye kunder.

03

Resultat

Skalering der kan mærkes på bundlinjen

Vores optimeringer resulterede i en konverteringsrate på 10% fra paid social – usædvanligt højt og ekstremt profitabelt front-end.

I eCommerce sigter vi typisk efter en LTV:CAC-ratio på 3:1 over 12 måneder – altså at vi skal tjene 3 kr. i bruttofortjeneste for hver 1 kr., vi investerer i marketing (inkl. bureau, ad spend og interne ressourcer).

Det er en essentiel metric for både webshops og bureauer, fordi den viser, om vi formår at skaffe kunder billigt og få dem til at købe igen – hurtigt nok til, at virksomheden har et sundt cashflow. Alligevel møder vi ofte virksomheder, der hverken kender til den eller arbejder målrettet med den.

Med den høje CTR og CVR fra vores paid ads – kombineret med en stærk organisk strategi – ramte vi allerede fra dag ét vores kunden blev købt en LTV:CAC-ratio omkring 3:1. Det gav os mulighed for at skalere aggressivt og samtidig bevare en høj effektivitet gennem hele funnel.

Før og efter FABO

Alle vores kunder ser konkrete resultater. Vi gør en dyd ud af løbende at vise en komparativ analyse, så det bliver tydeligt hvor stærkt der vækstes.

Sammenligning
No items found.
sammenligning
No items found.

FABO løftede både performance og budgetudnyttelse til et nyt niveau.

Christian Brandt
Christian Brandt
Digital Ansvarlig, Astralis
Services

Vores specialer

Acquisition

DISTRIBUTION

Paid Social

Paid Search

Post Click Optimering

KREATIV STRATEGI

Kreativ Strategi

Copywriting

Retention

Rådgivning

STRATEGI & PLANLÆGNING

Brand Strategi

Kampagne Strategi

Offer Building

OPERATIONS & FINANS

Inhouse Team-opbygning

BUSINESS INTELLIGENCE

Tracking

Nysgerrig på teamet bag casen?

Mød teamet bag casen

Profile picture of Frederik Wind

Frederik Wind

Co-Founder
Profile picture of Christian Kjaersgaard

Christian Kjærsgaard

CO-FOUNDER
Kontakt

Book et introkald med os om dine skaleringsmuligheder

Udfyld information nedenfor, så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Kontakt os udelukkende hvis du omsætter for over 1.000.000 inkl. moms / måneden.

Påkrævet
Påkrævet
Påkrævet
Påkrævet
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Ring os op

Foretrækker du at ringe direkte til os er du selvfølgelig også velkommen til det.

Telefon

(+45) 20765222