Case study
Presentation

Learn how we created 62% growth for Astralis in 3 months

Astralis grew 62% in 3 months — driven by the right media mix and a strategy that went far beyond classic paid social. Read how below.

INDUSTRY
Retail
Team
Christian Kjærsgaard
Case start
May 1, 2022
Channels
Meta
TikTok
PLAY VIDEO
Astralis Cover Image
Case study
Presentation

Astralis: 62% vækst på 3 måneder

Astralis grew 62% in 3 months — driven by the right media mix and a strategy that went far beyond classic paid social. Read how below.

INDUSTRY
Retail
Team
Christian Kjærsgaard
Case start
May 1, 2022
Channels
Meta
TikTok
+62%

ASSETS

+63%

TURNOVER

Revenue growth after 3 months

10%

CVR PR. CLICK

Conversion rate from paid social

-91%

NC-CPA

Decrease in price per new customer

! 01

The challenge

Behov for en seriøs partner

Astralis søgte en ny samarbejdspartner til deres paid social – en partner med teknisk dybde, forståelse for brandet og en kreativ tilgang. Tidligere havde de oplevet at blive overdraget til juniorkonsulenter kort efter kontraktunderskrivelse, og ønskede derfor et dedikeret team, der både kunne og ville tage ansvar fra dag ét.

! 02

The solution

Mediemix

Ved opstart havde Astralis et stærkt katalog af professionelt, corporate content klar til aktivering. I fællesskab udviklede vi en teststrategi, hvor det professionelle materiale blev målrettet B2B, mens vi testede native TikTok-content op imod det samme indhold i B2C-regi.

Resultatet var tydeligt. Det native TikTok-content leverede en 91 % lavere CPA end det corporate – og præsterede samtidig bedre på stort set alle parametre der indikerer, at vores kreativer resonerer med at bredere og mere unaware publikum: lavere frekvens, lavere CPM, højere CTR. I B2B var det professionelle udtryk derimod effektivt og skabte solide resultater.

Efter de første tests stod det klart, at TikTok – tæt fulgt af Meta – var vores vigtigste vækstmotor i B2C. Derfor fordoblede vi indsatsen og arbejdede målrettet med at forbedre hele funnel: fra det rette offer til mere målrettede landingssider. 

Korelationen mellem organisk & paid

Samtidig opskalerede vi den organiske indsats, som havde direkte effekt på vores paid performance. Ved at øge volumen oplevede vi lavere CPM, fordi platformene nu viste vores indhold til nye brugere – men uden at vi skulle betale 70 kr. i CPM for det. Det gjorde det markant billigere for os at blive top-of-mind – og i forlængelse heraf også væsentligt billigere at konvertere nye kunder.

! 03

Results

Skalering der kan mærkes på bundlinjen

Vores optimeringer resulterede i en konverteringsrate på 10% fra paid social – usædvanligt højt og ekstremt profitabelt front-end.

I eCommerce sigter vi typisk efter en LTV:CAC-ratio på 3:1 over 12 måneder – altså at vi skal tjene 3 kr. i bruttofortjeneste for hver 1 kr., vi investerer i marketing (inkl. bureau, ad spend og interne ressourcer).

Det er en essentiel metric for både webshops og bureauer, fordi den viser, om vi formår at skaffe kunder billigt og få dem til at købe igen – hurtigt nok til, at virksomheden har et sundt cashflow. Alligevel møder vi ofte virksomheder, der hverken kender til den eller arbejder målrettet med den.

Med den høje CTR og CVR fra vores paid ads – kombineret med en stærk organisk strategi – ramte vi allerede fra dag ét vores kunden blev købt en LTV:CAC-ratio omkring 3:1. Det gav os mulighed for at skalere aggressivt og samtidig bevare en høj effektivitet gennem hele funnel.

Before and after FABO

All our clients see tangible results. We make a virtue of continuously showing a comparative analysis so that it becomes clear how strong growth is happening.

Comparison
No items found.
comparison
No items found.

Servizi

Our Specialties

Acquisitions

DISTRIBUTION

Paid Social

Paid Search

Post Click Optimization

CREATIVE STRATEGY

Creative Strategy

Copywriting

Retention

Counseling

STRATEGY & PLANNING

Brand Strategy

Campaign Strategy

Offer Building

OPERATIONS & FINANCE

Inhouse Team Building

BUSINESS INTELLIGENCE

Trackage

Curious about the team behind the case?

Meet the team behind the case

Profile picture of Christian Kjaersgaard

Christian Kjærsgaard

CO-FOUNDER
Contact

Book an intro call with us about your scaling options

Fill in the information below and we will contact you as soon as possible.

Contact us only if you are wagering at least 1,000.000/mo.

Påkrævet
Påkrævet
Påkrævet
Påkrævet
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Call us

If you prefer to call us directly, you are of course welcome to do so.

Telephone

(+45) 20765222